Sagor och verklighet

Går inte att fixa

Kategori: Verklighet

 

Rehabilitering, they said

Jag nickar

Jag förstår

Du ska bli bra igen, they said

Ja det vill jag

Vi kan hjälpa dig, they said

Tack, gärna

 

Med armbågarna på bordet och

längtan och förväntan

Lutar jag mig framåt och

öppnar upp min bröstkorg 

låter mitt inre falla ut framför dig

men när jag känner efter med mina händer

inser jag att det inte finns något där

 

Du har förstående ögon

Nej

du har ömkande ögon när

du stoppar in handen, in i mig

utan att släppa min blick

Du letar och

dina förstående ögon blir oroliga

Du gräver

rotar

rafsar

sökande för att

kunna slutföra ditt uppdrag med

stolthet och egenkärlek men

dina förstående oroliga ömkande ögon

finner det inte 

 

Jag hittar inget fel, they said.

Jag nickar, jag förstår.

Det kommer bli bättre, they said.

Ja det vill jag.

Men vi kan inte hjälpa dig, they said.

 

 

Kommentera inlägget här: