Sagor och verklighet

Första kärleken

Kategori: Verklighet

 

Du fångade mig när allt var som värst

Tillät mig att slicka dina sår

Du gav mig en kyss 

Jag gav tusen tillbaka

 

Och jag trodde på villfarelsen;

Att du var den första

som kunde se mig

Genom lager av egen missaktning

och skam

 

Ur vår varma andedräkt

föddes förpliktelsen;

Detta var det verkliga

Det unika och det starka

 

Men höstens ljumma vindar

bar med sig straffet

för det vi inte gav varandra

Skulden

Löften som redan innan

var färgade av förakt

 

Jag lät mitt hjärta

flyga som en fågel 

ur min hand

 

Paniken som åter blev levande

när jag trodde att livet

var slut

för att vår kärlek var över

 

Så närdes lögnen;

Att jag fördärvat 

det enda betydande

Att du var den första

Den sista

Den enda

 

Så jag kippar efter andan

när jag inser;

Även hon är den första

 

Jag skälver när 

hon tar i mig

Jag älskar när

hon söker min blick

 

Och doften av hennes nacke

är mer fantastisk

än vad jag någonsin känt förut

 

 

Kommentera inlägget här: