Sagor och verklighet

Favoritsockor

Kategori: Verklighet

 

Jag rev upp ett hål på mina favoritsockor imorse

Sockor som jag köpte för tolv år sedan

(tänk att de har hållit så länge!)

Det kändes som om jag rev upp ett sedan länge läkt sår

Som om en kär gammal vän fick sin dödsdom

Det var imorse

ungefär klockan halv tio

Men jag tänker använda dem ändå

 

Jag lämnar på dagis

Dricker kaffe

Läser om en stressreaktion

Nervbanor och hormoner

Inga känslor är verkliga

Det har jag läst

i en artikel om Claude Bernard

 

Det finns tårta kvar i kylen

från ett fyraårskalas

Någon måste äta den

annars blir den gammal

 

Så jag äter prinsesstårta till lunch

och får ångest

Önskar jag orkade kräkas upp den

som jag gjorde förr

Men jag är för lat

Jag kan lika gärna se ut som det förfall

jag är inuti

Vem bryr sig

 

Jag tar en snus 

och en kopp kaffe till

Fast jag vet att jag får mer ångest

Läser om hypofysen

Min ångest är bara

en aktivering av cortex

För det har jag läst

i en bok om kognition

 

Jag tröstar mig 

med att snart är det kväll

Livet är en projicering av sig självt

och jag behöver inte läsa artiklar

när jag sover

 

 

Kommentera inlägget här: